E-mails niet automatisch markeren als gelezen

Wanneer je met de pijltoetsen langs de mailtjes in je Postvak IN bladert, markeert Outlook (we bedoelen het Office-programma, niet de online maildienst van Microsoft) elk bericht waar je te lang bij treuzelt als ‘gelezen’, zelfs al heb je het niet daadwerkelijk gelezen. Lastig! Je lost het op door de standaardinstelling aan te passen.

Microsoft Outlook (screenshot)
Stel Outlook zo in dat mailtjes niet meer automatisch als gelezen worden gemarkeerd.

In Outlook 2010 of nieuwer klik je in het lint op »Bestand«, daarna kies je »Opties« en in het nieuwe venster selecteer je »E-mail«. Klik in het onderdeel »Outlook-deelvensters« op de knop »Leesvenster…«. Hier haal je het vinkje weg bij »Item als gelezen markeren als de selectie wordt gewijzigd«. Sluit beide vensters daarna met »OK«.

Met de nieuwe instelling wordt een bericht alleen als gelezen gemarkeerd als je het met een dubbel­klik geopend hebt, of als je er met de rechtermuisknop op klikt en »Markeren als gelezen« kiest.

Tags: , ,


Eric Dingemanse

Schrijft al sinds 2005 voor Computer easy, en is net zo goed thuis in Windows 95 als in Windows 10.